2011年6月26日 星期日

2011 Sweet And Low 你在哪裡 我在你心裡


2011 Sweet And Low





Anywhere you go, anyone you meet,
Remember that your eyes can be your enemies,
I said, hell is so close and heaven's out of reach
But I ain't giving up quite yet,
I've got too much to lose

Hold me down, sweet and low, little girl
Hold me down, sweet and low, and I will carry you home
Hold me down, sweet and low, little girl
Hold me down, and I'll carry you home

The rain is gonna fall, the sun is gonna shine,
The wind is gonna blow, the water's gonna rise
She said, when that day comes, look into my eyes
No one's giving up quite yet,
We've got too much to lose

And I'll carry you all the way,
When you say you're fine
But you're still young, and out of line
When all I need's to turn around,
To make it last, to make it count
I ain't gonna make the same mistakes
That put my mama in her grave
I don't wanna be alone

2011 至少還有你



主唱:林憶蓮
詞:林夕 曲:Davy Chan

我怕來不及 我要抱著你
直到感覺你的皺紋 有了歲月的痕跡
直到肯定你是真的 直到失去力氣
為了你 我願意

動也不能動 也要看著你
直到感覺你的髮線 有了白雪的痕跡
直到視線變得模糊 直到不能呼吸
讓我們 形影不離

如果 全世界我也可以放棄
至少還有你 值得我去珍惜
而你在這裡 就是生命的奇蹟
也許 全世界我也可以忘記
就是不願意 失去你的消息
你掌心的痣 我總記得在那裡

我怕來不及 我要抱著你
直到感覺你的髮線 有了白雪的痕跡
直到視線變得模糊 直到不能呼吸
讓我們 形影不離

我們好不容易 我們身不由己
我怕時間太快 不夠將你看仔細
我怕時間太慢 日夜擔心失去你
恨不得一夜之間白頭 永不分離
在那裡


沒有留言:

張貼留言